Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Υπολογιστή, Σχεδιασμός και Εμπειρία Χρήστη
-, -
Elective, Compulsory
2, 2
Με την επιτυχή ολοκλήρωση αυτού του μαθήματος, οι φοιτητές θα είναι σε θέση να:
1. Κατανούν τις αρχές της ανθρώπινης αντίληψης και των συναισθηματικών καταστάσεων του χρήστη
2. Διεξάγουν πειράματα/δοκιμές εμπειρίας χρήστη και να συγγράφουν εκθέσεις
3. Σχεδιάζουν στατικά και διαδραστικά πρωτότυπα διεπαφών δικτυακών τόπων και εφαρμογών κινητών τηλεφώνων
4. Συλλέγουν δεδομένα χρηστών μέσω εργαλείων και τεχνικών καταγραφής των εκφράσεων του προσώπου
5. Διεξάγουν έρευνας χρηστών μέσω δημοφιλών μεθοδολογιών έρευνας UX
6. Αναλύουν ποιοτικά δεδομένα ανατροφοδότησης χρηστών
• Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
• Λήψη Αποφάσεων
• Ομαδική εργασία
Το μάθημα στοχεύει να διδάξει τις βασικές αρχές της Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Υπολογιστή και του Σχεδιασμού Εμπειρίας Χρήστη-UX εστιάζοντας σε:
- ανθρώπινες γνωστικές και ψυχολογικές πτυχές που πρέπει να γνωρίζουν οι σχεδιαστές UX όταν σχεδιάζουν νέα προϊόντα,
- μεθοδολογίες έρευνας χρηστών για τη συλλογή και ανάλυση ποιοτικών ή/και ποσοτικών δεδομένων,
- εργαλεία και αρχές για το σχεδιασμό διαδραστικών πρωτοτύπων προϊόντων/συστημάτων.
Τα θέματα περιλαμβάνουν:
- Προσβασιμότητα στον ιστό
- Στοιχεία UX & δοκιμές/αναφορές ευχρηστίας
- Δημιουργία πρωτοτύπων για κινητές διεπαφές
- Συναισθηματική υπολογιστική και νευρομάρκετινγκ
- Εφαρμογές παρακολούθησης προσώπου και ματιών
- Ποιοτικές μέθοδοι έρευνας χρηστών
Οι φοιτητές θα ασχοληθούν επίσης με μια ομαδική εργασία σε ένα επιλεγμένο υποπεδίο HCI (π.χ. Game-Based Learning/ Gamification, VR/AR, FaceTracking, Eye Tracking, κ.λπ.) για να αποκτήσουν βαθύτερη κατανόηση του θέματος και να αναπτύξουν τις δεξιότητες για την εκπόνηση μιας ολοκληρωμένης επιστημονικής ερευνητικής έκθεσης.
Το μάθημα θα περιλαμβάνει συζητήσεις ανοιχτού τέλους σχετικά με τις σημερινές τάσεις του HCI, καθώς και πρακτική εξάσκηση για: i) πρωτοτυποποίηση, ii) έρευνα με Face Tracking, iii) εργασίες έρευνας χρηστών για την ανάκτηση δεδομένων (συνεντεύξεις, ομάδες εστίασης, παρατήρηση κ.λπ.), iv) ποιοτική ανάλυση δεδομένων.