Ψηφιακή Επιχειρησιακή Στρατηγική

Μεταπτυχιακά:
Κωδικοί μαθήματος:

EBE08

Διδάσκοντες:
Τύπος μαθήματος:

Elective

Εξάμηνο:

2

Μαθησιακά αποτελέσματα:

Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, ο/η φοιτητής/τρια θα είναι σε θέση να:
● Κατανοήσει τις αρχές της επιχειρησιακής στρατηγικής
● Κατανοήσει την έννοια του ψηφιακού μετασχηματισμού, των συνεπειών της και της ιδέας της Ψηφιακής Επιχειρηματικής Στρατηγικής.
● Αναλύσει το επιχειρησιακό περιβάλλον και να εκτιμήσει το αντίκτυπο του επάνω στην επιχείρηση ή τον οργανισμό
● Προετοιμάσει εκθέσεις και παρουσιάσεις σε ανώτερα διευθυντικά στελέχη σχετικά με επιχειρηματική στρατηγική
● Να αιτιολογεί και να προωθεί στρατηγικές πρωτοβουλίες και να συνεισφέρει σε συζητήσεις σχετικά με την στρατηγική της επιχείρησης ή του οργανισμού
● Κατανοεί βασικά θέματα και πλαίσια με τα οποία επαγγελματίες στο χώρο αναπτύσσουν Ψηφιακή Επιχειρηματική Στρατηγική

Γενικές δεξιότητες:

● Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων εργαλείων και τεχνολογιών
● Λήψη αποφάσεων
● Ομαδική εργασία
● Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης

Περιεχόμενο μαθήματος:

Το μάθημα παρέχει στους φοιτητές την ικανότητα να αναλύουν παράγοντες που επηρεάζουν μια ψηφιακή στρατηγική. Να εφαρμόζουν αρχές στρατηγικής διαχείρισης σε διαφορετικούς τύπους επιχειρήσεων και οργανισμών. Επιπλέον, το μάθημα παρουσιάζει πλαίσια για τη μελέτη του ανταγωνισμού σε συγκεκριμένους τομείς. Παρουσιάζει αναλυτικές προσεγγίσεις που εφαρμόζονται σε διαφορετικού είδους στρατηγικά προβλήματα. Οι φοιτητές κατανοούν πώς να οικοδομήσουν έναν οργανισμό που ανταποκρίνεται ψηφιακά, συντονίζοντας μέσω της στρατηγικής συστήματα, δομές και ανθρώπους και πώς να σχεδιάζουν αποτελεσματικά την ψηφιακή στρατηγική μια επιχείρησης ή ενός οργανισμού.

 

(1) Εισαγωγή στην επιχειρησιακή στρατηγική

(2) Όραμα, αποστολή, σκοπός, στόχοι και δράσεις

(3) Στρατηγική θέση, στρατηγικές επιλογές και δράση

(4) Ανάλυση του εξωτερικού περιβάλλοντος: PESTEL, 5 Forces, OT, Blue Horizon, Strategy Canvas

(5) Ανάλυση του εσωτερικού περιβάλλοντος: κουλτούρα, VRIO, SW, Balanced Scorecards, πόροι και δυναμικές δυνατότητες

(6) Γενικές Στρατηγικές, Διαδραστικές στρατηγικές

(7) Ρολόι στρατηγικής, 7 Ss, BCG Matrix, Καμβάς Επιχειρηματικού Μοντέλου, Θεωρία Παιγνίων

(8) Δημιουργία στρατηγικής με εργαλείο: ομαδική εργασία και παρουσιάσεις

Περιεχόμενο μαθήματος (PDF):